AMSTERDAM – In een nieuw rapport van het Belgische mediaconcern Mediahuis laten ze investeerders weten hun handelsnaam te gaan wijzigen in Mediakamer.
“Wij hebben sinds kort behoorlijk wat commerciële stations in handen” zegt Mediakamer baas Rien van Beemen “en uit gesprekken met onze radiomakers achter de schermen blijkt dat zij helemaal geen huis meer kunnen huren laat staan kopen met de salarissen die we nu bieden en dat vinden wij oprecht jammer.”
“Na veel brainstorms met de managementteams van de zenders over deze problematiek hebben we besloten uit solidariteit onze naam te veranderen, zo zijn we een stuk inclusiever als organisatie. En we zijn er van overtuigd dat alle medewerkers zich zo een stuk meer thuis voelen in onze organisatie.”
NPO
De NPO laat weten geïnspireerd te zijn door het plan. “De O in NPO gaat vanaf nu staan voor onderdak” laat voorzitter Frederiek Leeflang ons weten. “Dan kunnen we ook weer mooi die nieuwe CAO terugdraaien, haha” aldus Leeflang.